Friday 21 November 2014

Definisi Backpacker Melalui Perspektive STUDENT !

Definisi backpacking yang telah Mr.Wikipedia beri ialah  "Backpacking is a form of low-cost, independent international travel. ". Perkataannya mudah untuk di sebut tapi agak sukar untuk di hayati dan di fahami.

Konsep mengembara ini memberi seribu satu impak yang tidak dapat di lihat oleh mata kasar. Seperti bapak - bapak terdahulu selalu berkata " Lebih banyak mengembara lagi banyak pengalaman ". Perkara ini tidak dapat di nafikan oleh kita bukan? Lebih banyak kita lihat, lebih banyak kita berlajar, lebih matang permikiran kita. Kematangan pemikiran ialah sesuatu yang amat sukar untuk di nilai kerana penanda aras umur kini bukannya lagi penanda aras yang bagus untuk di gunakan menilai kemantangan seseorang.

Dunia ini di cipta atas sebab. Bagi pemikir kritkal seperti saya, dunia ini mempunyai seribu satu ilmu dan pengalam untuk di timba pembangunan lebih pantas cergas hebat demi diri,bangsa dan negara serta dunia ! Setiap hari, mempunyai rahsianya tersendiri..... mengukir keindahan yang tidak dapat di tembusi oleh hati-hati yang buta dek kelalaian dunia. Allah cipta semua ada sebabnya

Sekian
Si pemikir kritikal.

No comments:

Post a Comment